Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 10 september 2020

Vardagseftermiddag

Vissa dagar älskar jag att vara hemmafru ännu mer än vanligt! Det finns två orsaker till det...När min arbetsbelastning ökar pga min make är bortrest i jobbet är jag extra glad över det...för om jag skulle förvärvsarbeta skulle jag bli så väldigt trött av att både jobba borta och hemma. Och så är det de där fina, soliga, härliga dagarna...som nu på sensommaren...när himlen är hög och blå och luften känns helt nytvättad och fräsch...då är det härligt att slippa ge sig iväg till ett jobb! Det är härligt att vara fri...kunna ge sig ut på nåt man har lust till! Som för ett par dagar sen....
...när jag och mina föräldrar passade på att ta bilen ut till skogen så fort 9-åringen var klar med sin skoldag! 
Sonen fick låna morfars luftgevär och fick skjuta mot en måltavla under överinseende av en vuxen. 
Han hade med sig kamouflageaktiga kläder också och passade på att smyga på oss andra som plockade lingon! Han var väldigt duktig på att smyga och lyckades överrumpla oss några gånger! 
En hel del lingon fick vi ihop! 
Och vi kunde njuta av naturen...luften...molnen som snabbt seglade över oss på hög höjd! 
Vi åkte på skogsvägar och tittade efter vägar in till gamla torpställen vi visste om...passerade en så vacker skog där blåbärsriset växte tätt...
Det hade börjat duggregna men vi skyndade oss att plocka av de stora fina blåbären...
...en knapp liter fick vi ihop...blåbär, mjölk och socker blev en fin kvällsmåltid för sonen som var med och plockade!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar