Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 3 juni 2019

Solig söndag!

Måndag idag...sol och blåst och regn och åska i en salig röra! Jag springer ut och in...vill klippa lite i måbärshäcken, rensa ogräs...men så fort jag går ut börjar det visst regna...när jag är inne lyser solen! Igår däremot var det soligt och härligt hela dagen! Vi jobbade ute i trädgården hela dan och på eftermiddagen kom mina föräldrar och drack kaffe. De ville träffa 19-åringen en stund...för idag, i ottan, gav han sig iväg på sin studentresa...det är pirrigt...kanske mer för mig än för honom. 
Vi åt rabarberpaj...min favorit...vanlig smulpaj...och kladdkaka till de som inte gillar paj! Fast igår blev jag överraskad...alla utom ett barn åt och tyckte om paj! Det var glädjande tycker jag! 
Barnen hoppade studsmatta för brinnande livet...
...och 8-åringen byggde ett fort...han är den ende som håller på med rollekar numera...men han fixar att leka själv, spela rollerna på egen hand och faktiskt ha kul! 
Sen hjälpte han mig att kolla upp var vi har löss...och spruta såpvatten på dem...
...och spana in alla fina nyckelpigor som äter löss och gör annat! 
Maken blev färdig med våra spaljéer...nu ska de målas så fort jag hinner!
Inte mycket mat fanns det i kylskåpet men jäst, lite skinka, några salamiskivor och några champinjoner, samt en massa ost fanns det! Och krossade tomater finns alltid hemma...så pizza fick det bli...som oväntad söndagslyx! Ruccolan jag satte för ett par veckor sedan börjar bli stor...några blad var tillräckligt stora för att hamna på pizzorna! 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar