Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 26 juni 2019

Produktionskök...

...ett sånt ska vi få här i min kommun snart! Det låter flott va! Ett kök där man producerar. Mat. I det här köket ska man producera mat till alla förskolebarn som finns i kommunen. 1600 portioner ska produceras var dag. 7 personer samt en chef ska producera all denna mat. Sen ska maten skeppas ut till alla förskolor för servering.
Jag försöker ta in det. En lada där 8 personer, kvinnor med största säkerhet, producerar mat varje vardag. Hur går det ens till? Kan 8 personer verkligen laga till 1600 portioner varje dag? Eller levereras frysta, vacuumpackade halvfabrikat? Vem vet. Men råvaror till 1600 portioner ska in i ladan, lagas till, och sen ut ur ladan för vidare transporter. Maten hamnar i de mindre enheterna, värms upp?, dukas fram. Och sedan utfodras de små, alla kommunens små. Det känns konstigt...eller så är jag konstig...jag vet inte riktigt...men det vänder sig i mig. Det är alltså så här det blivit. Ett steg närmre den riktiga stordriften...jag ser det framför mig...bara ett litet tankesteg bort...lador fyllda av barn som utfodras och handhas i äkta stordrift. Kom alla mina små kycklingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar