Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 6 februari 2018

Vinterväder!

Det är fina dagar vi har! Kallt och vackert och det är skönt att vara ute lagom länge! Man blir pigg och klar och känner sig levande! Igår var det riktigt vackert...strålande blå himmel och gnistrande snö! 

Jag och sexåringen tog en liten tur ... vi skulle posta ett brev men hamnade en stund i skogen först! Det blev lite klättring och fågelspaning och trädklättring! Vi hörde hackspettar som durrade i träden...det låter så härligt...skogigt och lite trolskt! 


Vi såg inga spännande fåglar...bara kråkor och skator och blåmesar. Men vi såg ett spännande och skrämmande spår! Små duniga fjädrar och ett par klarröda blodsdroppar...spår av en katt...en stackars fågel som fått sätta livet till! 
Det är fint att få såna här vardagar! Jag njuter av dem så mycket...

2 kommentarer:

  1. Hej. Ni ser ut att ha härliga dagar tillsammans. Jag har en liten nyfiken fråga:) Hur har du tänkt med jobb när lillsonen börjar skolan? Du måste ju har fullt upp ändå där hemma. En undran bara. Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag har tänkt att fortsätta vara hemma när sonen börjar skolan! Som du skriver har jag fullt upp med hushållsarbete och läxhjälp till barnen på eftermiddagarna. Jag skulle heller inte vilja ha mitt barn på fritids och inte låta de äldre vara ensamma hemma varje eftermiddag.

      Radera