Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 16 februari 2018

Helgen är här...

...och sportlovet börjar snart! Det ska bli skönt! Ute är det härlig vinter...det kommer mer snö...vita stora flingor faller sakta och fyller på snötäcket! Idag blir det städning och lite bakning innan skolbarnen kommer hem! 

Vardagarna går så fort! Jag gillar dem så mycket! Vi har en så bra blandning av jobb och skoj tycker jag! Ramen är fastlagd...städning, tvättning, matlagning och skola...och så ryms det annat också! Igår blev det lite extra mycket målning! Vi tittade i den där boken N fick i födelsedagspresent och fastnade för ett uppslag med fina vallmor! Detta ville vi göra! Och det var kul och blev fint...man fick göra tjocka vattniga färgrundlar och sedan vicka på pappret så färgen rann ner och bildade stjälkar! 
¨
Hela förmiddagen sken solen så fint och snön gnistrade underbart! Jag har länge tänkt bära ner våra skidor från vinden men inte kommit mig för...det har börjat slaska, det har varit för kallt, jag har varit för trött...alltid har det varit något som stått i vägen. Men nu! Nu blev det av! Och N var eld och lågot! Han traskade runt i sina pjäxor och ville bara ut! Och när vi äntligen tog oss ut...efter lunchen...blev himlen vit och snön slutade glittra! Men det gjorde inte så mycket! Vi bar iväg våra skidor till fotbollsplanen i närheten där det finns ett spår i alla fall! Och sen åkte vi! Och det var jättekul! N åkte riktigt bra fastän det var två år sen sist! Och jag åkte också bra fastän det var lika längen sen jag stod på skidor! Nu hoppas vi att snön ligger kvar den här veckan så vi kan åka mer och att storebröderna får vara med! 
Sen var det skönt att komma hem och in i värmen! På förmiddagen hade jag bakat siktkakor och de festade vi på när skolbarnen kom hem! 

En fin dag fick vi igår! En underbar vardag med både jobb och roligheter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar