Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 6 december 2013

Grahamsfrallor!


De här lättbakade grahamsfrallorna är omtyckta här hemma! Allra godast är de när de är nybakade och varma men de duger att tina upp och värma också! Jag brukar göra dubbel sats - då blir det till 2 plåtar.
 
50 g jäst
4,5 dl ljummet vatten
0,5 outspädd apelsinjuice (man kan ta 5 dl pressad apelsinsaft istället för vatten+juice=
1 msk matolja
2 tsk salt
2 msk sirap
8 dl grahamsmjöl
4-5 dl vetemjöl
 
Smula jästen i degbunke och lös den i vattnet.
Blanda ner resten och kör degen smidig.
Jäs i 30 min.
Forma 24 bullar.
Låt dem jäsa i 20-30 min.
Grädda mitt i ugnen i 10-15 min i 250 grader.
 


1 kommentar:

  1. ser gott ut!!!

    Mkt intressant inlägg om män och kvinnor och sex... å jag tänker med att det är så mkt större än det media målar upp för de målar upp en bild av hemska killar och försvvarslösa tjejer och helheten är ju inte riktigt så. men var är de vuxna? var är förebilderna?
    kramis

    SvaraRadera