Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 4 december 2013

En vanlig onsdagseftermiddag

Jag sitter vid köksbordet och vilar mig en stund. En av sönerna spelar piano. Han spelar en egenkomponerad låt och den är så vacker. De minsta leker med lego på övervåningen - jag hör hur det rasslar trevligt. Ytterligare en spelar tv-spel en stund. Snart ska jag ta fram eftermiddagskaffet. Vi väntar på de två största barnen. I förmiddags bakade jag och lillkillen gramhamsfrallor och Nils-Emils bröd så vi har gott fikabröd i dag. För en stund sedan kom vi hem från skolan. Jag hämtade barnet i 1:an och dröjde mig kvar i skolans lekpark för att vänta på han som går i 3:an. Småttingarna hade roligt i lekparken och åkte både rutschkana och gungade. Det är härligt att kunna se sina barn leka tillsammans på dagtid och det är härligt att själv få lite luft på dagen. Jag njuter också av att vara hemma när mina stora kommer hem från skolan. Att vi är tillsammans och jag kan få höra vad som hänt under dagen. Kunna hjälpa till med de läxor de har och kunna fylla på med sånt vi tycker är intressant och nyttigt.

1 kommentar: