Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 14 mars 2013

Mandelpanerad schnizel

Provade ett nytt sätt att panera i går - istället för ströbröd använde jag mandelmjöl. Jag var lite skeptisk men tänkte att jag skulle ge det en chans och det var verkligen jättegott. Det smakade inte mandel alls men var mycket knaprigare och "lättare" än ströbröd. Jag gjorde en helt vanlig dubbelpanering fast jag använde bovetemjöl istället för vetemjöl och som sagt mandelmjöl istället för ströbröd. Jag tycker att det är lite dyrt att köpa mandelmjöl så jag malde mitt eget. Barnen åt med god aptit och när de kommit halvvägs frågade jag om de kände någon skillnad mot hur det brukade smaka och svaret blev "nej". De såg lite misstäksamma ut men ftersom de redan fått i sig en hel del var det ingen som brydde sig om att klaga!
 

2 kommentarer:

  1. Hej
    Är din blogg tillbaka? Jag blir så glad. Jag läste en blogg jag i flera år som försvann och som jag var så förtjust i. Så blev jag så glad när jag hittade din, full av kloka tankar, recept och reflektioner. Jätteglad blir jag att du vill fortsätta skriva. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för gulliga ord! Jag är tillbaka - tror jag - trodde jag hade tröttnat men kanske inte... Kram!

    SvaraRadera