Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 11 mars 2013

Drömmar om sommar!

Har beställt hem fotografier och ägnar en liten stund varje dag till att sätta in dem i barnens album. Jag började att sätta in kort när äldste sonen var liten. När man har börjat så kan man ju inte sluta även om det är en del jobb med det. Alla barnen måste ju få sina album, jag kan ju inte bara sluta mitt i liksom. Ibland får man erbjudanden om 50 eller 100 kort gratis från Fuji eller något annat fotoföretag och då brukar jag slå till! Beställer oftast en hel laddning när jag ändå är igång. Under tiden brukar jag göra en mapp på datorn med kort jag vet att jag vill beställa och då är jag beredd! När korten kommer sorterar jag bara in dem i varsitt kuvert och när jag får tid sätter jag in dem. Just nu håller jag på att sätta in semesterkorten från förra året! Längtar efter sommaren! I år ska vi åka till Åland, precis som vi gjorde förra sommaren och sommaren innan det också för den delen. Men i år ska vi prova en ny stuga vilket ska bli spännande och roligt! Vi älskar Åland i vår familj. Det är precis som i Sverige men mindre, kargare, plattare, närmare allting och lite vildare på något sätt. Folk är trevliga, det finns mycket att göra och naturen är härlig.
 
 
 En enslig strand man bara tar sig till med båt!
 Smultron finns det gott om på Åland. Man får lätt ihop ett par liter! Härligt med pannkakor, grädde och smultron till lunch!
 
Förutom somrarna på Åland har vi gjort lite andra resor. Vi har varit i Österrike ett par gånger. Det var härligt det också. Roligt att åka bil och få se lite av Tyskland på vägen dit. Barnen tyckte det var spännande att övernatta på hotell och äta på tyska restauranger! Det var roligt att göra dagsvandringar i Alperna och njuta av den vackra naturen.
 
 
 Vi stannade i Lübeck och tittade på stan!
Neuschwannstein.
Härligt bad bland bergen!
Vi har även gjort några resor till Nice. Jag och min man har varit där några gånger och bara tagit med ett eller några av barnen men för ett par år sedan var vi där hela familjen! Det var helt underbart och barnen vill verkligen åka dit någon mer gång. Allt var fantastiskt - vädret, havet, stranden, maten, staden, lägenheten vi hyrde...
Enkel och mycket god och riklig lunch i gamla stan på Lou Pilha Leva!
Det allra roligaste var att rulla runt i vågorna förstås!  
Att resa tillsammans är härligt! Man har glädje av det så länge. Förväntningarna, själva upplevelsen och minnena efteråt...

4 kommentarer:

  1. Vi älskar också att resa. Jag tycker att det skapar gemenskap och det ger gemensamma minnen och stärker förhoppningsvis samhörigheten i familjen. Det ser ju jättehäftigt ut med den gamla borgen i bakgrunden där. Är det i Tyskland eller Österrike?
    Det är mysigt att sitta tillsammans och planera också, det är ju halva resan.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slottet i bakgrunden är i Tyskland - väldigt nära den österrikiska gränsen. Neuschwannstein heter det och är inte så gammalt som det ser ut - byggt i slutet av 1800-talet av Ludwig II som tydligen var Wagnerfantast! Det är väldigt tjusigt och nästan lite vulgärt när man kommer in i det - mycket av allt! Kul att ha sett det och vandringen ner (åkte buss upp) var väldigt fin! Kram!

      Radera
  2. wow vilka bilder, det ser ju fantastiskt ut!
    Vad duktig du är som organiserar och tar tag i fotframkallningen. Här samlas det mest på digitala högar utan vidare ordning... måste ta tag i det! Det är så mycket roligare att bläddra i riktiga album än att sitta vid datorn och titta.

    kram/
    finafrun.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att det är kul med album! Men barnen klagar ibland! Vill inte ha så många pärmar i sin bokhyllor säger de! Påpekar bara att de ska komma ihåg att tacka mig när de blir äldre och kan visa sina egna (ev)barn vad de gjorde under sin barndom! Kram

      Radera