Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 7 mars 2013

Studiedag!

Igår hade barnen studiedag! Härligt att få en extra ledig dag mitt i veckan tyckte vi alla! Vi passade på att åka in till "storstan" för att få en liten utflykt och handla några saker som fattades! 


De tre "mellankillarna" är såna goda vänner. De har mycket att prata om och nu när de var på stan diskuterades viktiga inköp som kanske skulle göras. De hade tagit med sig sina besparingar och till slut slog de två yngsta till på varsitt gevär som kunde skjuta iväg skumgummipilar. 11-åringen avstod. Han sparar till viktigare saker, just nu en keyboard så att han kan spela piano när som helst utan att störa någon!

 
På Stadium var det kul att springa runt på löparbanorna. Kanske får man inte göra det kom jag på nu. Det har ju varit lite prat om att barn är i vägen! Men personalen sa ingenting och eftersom barnen var tysta och rätt välorganiserade sa jag inget heller! Vi hade tur och hittade allt vi var ute efter redan i första affären, några tröjor, träningsbyxor, två ryggsäckar och en träningsbag! Eftersom jag anmälde mig i affärens klubb också fick jag 10% rabatt - toppen!
 
 
Till lunchen delade vi på oss. De små barnen ville till varje pris äta på McDonalds medan de stora absolut vägrade. De ville äta kinamat istället!


 
 
 En tur till IKEA fick det bli också. Jag behövde nya tallrikar och lite andra småsaker. Det är bra att ha stora barn med sig som lite barnvakt!
 
 
 
Innan vi åkte hemåt blev det ett litet stopp på ett köpcentrum. Småbarnen hade väldigt roligt i lekparken där en stund!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar