Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 10 mars 2013

Kaniner, biljard, fylld kyckling och nutellasemlor!

Solen har skinit hela helgen! Känns som man får nytt liv av ljuset och den blå himlen. Det har varit riktigt kallt men vi har varit ute en del ändå. 6-åringen har lekt med sin grannkompis och hennes kaniner. 2-åringen har kommit på hur kul det är att få vara med och när han ser att det är lek på gång kan man inte hindra honom. När han ser att storebror klär på sig för att gå ut tar han på sig första bästa skor, en mössa och ger sig ut på egen hand om ingen hindrar honom! Hindrar man honom blir det en hel del skrik och gråt! Inte så roligt! Jag har alltså också ägnat en hel del tid åt att titta på kaniner!

 

Så här söta är de små ungarna!
 

 
6-åringen tröttnade lite på kaninklappningen emellanåt och ägnade sig åt lite trädklättring istället!

 
12-åringens klass sålde kaffebröd den här helgen också. De står utanför en second hand-affär och den här gången gick jag in och kollade lite. Hade turen att hitta ett litet biljardbord! Det var billigt och inte särskilt slitet så jag slog till! Det har används flitigt hela helgen av alla barnen!
 

 
 

 
Lördag lunch blev det fylld kyckling och sallad (pasta till barnen) - enkelt och gott! Man bara steker saltade och pepprade kycklingbröst tills de får fin färg. Sedan skär man en djup skåra i och fyller med t ex getost och parmaskinka eller salami och mozzarellaost. Fäst med tandpetare. Efter det ska de ugnsstekas i 175 grader i ca 25 minuter.
 

I år har vi ätit ovanligt många semlor. I år var jag ju snäll och lät barnen få vaniljkräm i semlorna trots att jag tycker att det är "helgerån". Detta fick barnen att börja fundera lite på om man kunde göra semlorna ännu godare! Det kunde man! Någon kläckte idén att ha nutella i och alla bestämde genast att nutellasemlan är den ulitmata semlan!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar