Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 4 mars 2013

Cykling och Åremössa nr 2!

Gatorna är nästan isfria nu och 6-åringen tjatar om att vi ska börja cykla till skolan. Jag tycker att det är för tidigt. Det är isigt och grusigt och vi har dessutom väldigt nära till skolan så det är inte jobbigt att gå. Han tycker i alla fall att det är enormt arbetsamt. Men idag hade han i alla fall tur. När vi skulle gå hem från skolan stötte vi på min pappa som skulle cykla och handla. Han var snäll nog att erbjuda M att få åka på pakethållaren hem. 2-åringen blev omedelbart avundsjuk! Han skulle förstås också åka på pakethållaren! Turligt nog fanns det plats för båda på cykeln!
 
 
Min andra Åremössa är färdigstickad nu! Jag kortade av den lite till 34 maskors höjd istället för 38. Tycker ändå att den är lite i längsta laget så om jag gör en till (nästa vinter) testar jag med 30 maskor!
 

2 kommentarer:

  1. Snäll morfar! Klart man ska dela cykel. Filippa ville ta fram sparkcykeln idagtrots att snön ligger kvar här. Igår gjorde jag och mellansonen en kraftsansträngning och skottade av studsmattan( som vi borde ha plockat ner innan snön kom)så att de kunde hoppa.'
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt för barnen att få hoppa studsmatta! Jag var för en gångs skull duktig och tog ner den i höstas. Barnen har börjat prata lite om att det vore kul att få hoppa men än är gräsmattan helt täckt av snö och is så inget tjat har kommit igång än! Medan snön smälter funderar jag lite på var jag har gjort av fjädrarna! Ska nog komma på var de hamnade om jag får tänka lite till! Kram!

      Radera