Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 12 januari 2021

Första skoldagen...

... är avklarad för de som skulle iväg till skolan. Första vardagsdagen för mig är också avklarad. Jag är glad över att vara hemmafru. Det är skönt att slippa ge sig iväg hemifrån efter ett långt julfirande. Det är skönt att kunna städa undan, ta itu med sånt som blivit liggande, varva ner lite, få lite vardagskänsla...den där lunken som är rätt trevlig. Eller rättare sagt väldigt trevlig. 
Det är så härligt att vintern har kommit och att allt är vitt och vackert och inte längre direkt juligt utan ljust och nytt på något sätt! 
Vi som var hemma på dagen åt lunch tillsammans och sen var det dags att skjutsa Uppsalasonen till tåget. Nu var det dags för honom att komma igång med sitt riktiga studieliv igen! 
När vi kom hem var jag tvungen att gå en liten sväng på egen hand...de vita skogarna måste jag se i dagsljus! Domherrar pep på sitt speciella sätt i träden och lyste så rött och grant! 
På eftermiddagen började snön att falla tätare och snart fanns en massa härlig kramsnö därute...yngste sonen ville förstås ut och eftersom han inte har någon leksugen bror i passande ålder får jag hänga med på lekarna...och bygga snögubbar är kul! Härligt! Särskilt när snön räcker till ett helt gäng! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar