Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 10 januari 2014

Vardag igen!

Tre dagar avverkade i skolan och det känns som om vi nästa är inne i rutinerna igen. Det går bra! Jag och minstingen är hemma ensamma igen på förmiddagarna och det är en liten omställning för lillen att vara enda barnet hemma när man har vant sig vid att ha fem bröder som busar och leker med sig. Han blir lite otålig och vill vara tillsammans med mig precis hela tiden. Och det är ju som det ska - vi pratar och jobbar tillsammans, leker lite, sjunger och ritar. Det har blivit mycket städning de här tre dagarna. Vi har rensat ut julen - prydnadssaker, granen, dukar...Sen ska allt damm och alla barr städas undan. I dag har vi bäddat rent, dammsugit, bakat knäckebröd och Kärleksmums. När vi jobbar pratar vi mest hela tiden. Det är så roligt! Det märks att det händer mycket i kropp och själ just nu - lillen är ju nästan 3! Det går med rasande fart! Det kommer nya ord hela tiden, meningarna blir mer komplicerade, slutsatserna som dras blir mer avancerade, minnet utvecklas och ett favoritsamtalsämne är "kommer du ihåg...?" sen påminner han mig om något som hänt. Ibland något som hänt för länge sen, så länge sen att jag ofta blir förvånad över hur bra minne han har. Vi tittar ofta på hemvideofilmer och han älskar att titta på sig själv, höra sin röst, minnas vad vi gjorde...

Jag provade att baka LCHF-knäckebröd. Hur gott som helst - och hur enkelt som helst att baka!
 
200 g solrosfrön
60 g linfrön
100 g sesamfrön
2 msk fiberhusk
lite salt
5 dl vatten
 
Bred ut på två plåtar. Skär i 16 bitar/plåt med pizzaskärare. Grädda i 160 g i 1 timmer och 10 minuter.

Ja, och sen fick det bli Kärleksmums också! Inte så nyttigt men om vi bara äter en var till fikat så har vi något sött till eftermiddagskaffet hela helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar