Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 16 januari 2014

Sagovinter!

Snön kom äntligen! Mycket snö! Jag trodde att jag ville att snön aldrig skulle komma. Att det skulle fortsätta att vara barmark fram till våren. Men nu när snön är här är det bara härligt! Det är rent, vitt, mjukt, tyst och kallt på ett mer behagligt sätt än tidigare!
 
 
Vi har skottat mycket snö de senaste dagarna och vår minsting tycker så mycket om det! Han är med och skottar lite här och där. Han lastar pulkan och sina små lastbilar. Han springer eller drar pulkan i gångar jag gräver åt honom på gräsmattan. Det är så roligt att vara med honom när vi gör våra vardagssysslor. Det livar upp mig också! Jag ser hur hans hjärna jobbar, hur han hittar på olika lekar och testar olika saker. Han låtsas köra till soptippen med snö i sin pulka. Han rullar runt i snöhögarna och skrattar högt när snön yr i ansiktet. Han pulsar i den djupa snön och skrattar när han ramlar.

 
Pulka och bob åker vi också i backen. På förmiddagarna får vi åka ensamma. Det är jag inte van vid. Jag har alltid haft minst ytterligare ett barn med mig tidigare. Men nu är alla storasyskon i skolan. Det är roligt ändå! Jag får vara mer aktiv. Kan inte bara stå och titta på barnen som leker. Det blir roligare för lillen om jag också åker bob! Vi åker tillsammans! Vi skrattar och skojar! Det är roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar