Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 1 februari 2019

Vardagsveckan...

...är snart slut. Fredag. Skönt. Det har varit en seg vecka men helt ok. 7-åringen har fortsatt att vara sjuk. Feber, hosta, halsont. På tisdagen blev det 12-åringens tur. På torsdagen 14-åringens. Och själv har jag också ont i halsen och känner mig lite halvrisig. Men vi har dragit oss fram. 7-åringen är nästan frisk men det känns dumt att släpa ut honom sista dagen på veckan. Det är nog bättre att vänta med att gå till på måndag. 
 
På tisdagen kom äntligen tapetseraren! Tapeten är uppe i vårt matrum! Det känns kul! Och det blev så fint tycker jag! Nu ska det bli roligt att få in möblerna och fundera på var tavlorna ska sitta! 
Jag har haft tid att sitta och sticka en hel del eftersom sjuka barn har varit parkerade i tv-soffan. Vi har tittat på alla avsnitt av Tintin på Netflix och jag hann få färdigt ett par nya vantar till 7-åringen...jag är lite stolt över dem eftersom jag hittat på dem helt själv! Färgerna kunde ha varit finare men vitt och grått var vad som fanns kvar i garnkorgen! 
Jag är ingen tv-spelsfantast men denna vecka har jag faktiskt spelat lite! 7-åringen ville så gärna att jag skulle hålla honom sällskap uppe i tv-rummet och för att locka mig laddade han ner ett spel han trodde att jag skulle gilla! Annars är det mest krigsspel som uppskattas här hemma...men nu fanns det plötsligt ett gulligt spel med mullvadar som gräver sig ner i olika klippor och letar nycklar och stjärnor och sånt! Det var kul! 
Och nu är det fredag och alla barn utom ett är hemma...hemmet är halvstädat...och kvällsmaten är på g redan...lite jobb har jag kvar innan helgfriden kan börja! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar