Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 22 oktober 2018

Måndan är här...igen...

...och en hel vecka har gått sen jag skrev något sist! Inte för att det spelar någon roll...det jag skriver angår ingen annan än mig egentligen...och inte händer det något särskilt heller! Dagarna går som de vill och kan. Fast förra veckan var vi sjuka...influensa måste det väl ha varit...och inte är vi friska än...inte alla i alla fall...men det blir bättre. Så förra veckan var lugn...tv och spel och lite, lite skolverksamhet för de som orkade. Jag var bland de sjukaste men vad gör man? Det är bara att jobba på...och det hjälper ju lite grand tycker jag...blir piggare av lite jobb...och sen vila igen...tvätten och maten och disken och plocket går inte att slippa. Och så slängde jag in lite fönsterputsning och ren-bäddning-av-alldeles-för-många-sängar också...och ångrade mig lite undertiden men det är ju skönt när det är gjort i alla fall. Maken passade på att resa bort också när det nu ändå var jobbigare än vanligt. men det gick bra.

Helgen blev en lugn historia också...inget särskilt alls...matlagning och tv-tittande. Såg Vår tid är nu på fredagen...alla gillar den...och så såg vi första avsnittet av The Crown på lördagen. Jag har sett båda säsongerna förut men så kom vi att prata om smog av någon anledning och då kom jag att tänka på the Crown och sen på att maken och de två tv-tittande barnen också kanske skulle gilla den...och det gjorde de. 
En kort promenad tog vi på lördagseftermiddagen...det var skönt att komma ut...det mesta av det gula ligger på marken...träden blir som svarta skelett...himlen blå som kinaporslin...Det är vackert. 



Vi såg rådjur...två på vägen till promenadslingan...de kom skuttande över vägen i rasande fart...Och sen såg vi tre på vägen hem...mor och barn...vackert. 
Och idag är det skola igen...för nästan alla barnen! Det var lite lagom kallt i morse när vi cyklade iväg...vackert och uppiggande! En ny vecka är igångdragen! Bara en...och sen är det lov igen! Det tycker vi om! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar