Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 22 november 2017

Vinterdag!

I dag kom snön! Stora tunga vita flingor singlade ner...sen små stickande yrande flingor! Mitt emellan gick jag och sexåringen ut! Vi gick genom skogen, klättrade på stenar och kanade (inte jag) nerför branta hällar! Vi letade djurspår och  hittade rådjur, katt, hund, mus, fågel och människa! Vi hade kul! 
Sen blev det tid att dra sig mot skolan för att möta storebror! Inte för att vi behöver...han är stor nog att ta sig själv till och från skolan...men det är trevligt att möta honom och prata på vägen hem. På vägen dit kom Ns morfar gående och N blev glad...sprang honom till mötes...och så tog vi sällskap, gick upp till skolans lekpark, gungade N, mötte storebror och gick en sväng till! 
Det var skönt att komma in! Kinderna var röda och fina och kalla och humöret gott av all den friska luften! Tänk vilken lyx att kunna vara ute på dagtid,i ljuset, när man vill och särskilt tillsammans med sitt lilla barn, kunna möta sitt skolbarn, ta emot de ännu större...ha tid att prata! Varje dag är jag glad för att jag kan ha det så här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar