Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 7 maj 2015

Teckning och trädgård!

 
 
Vi måla med akvarellfärg varje dag! Det är så roligt tycker 4-åringen. Han har äntligen börjat få lite kläm på det där och färgerna gyttrar inte ihop sig till ett enda gråt moln längre. Han vill lära sig måla olika saker och jag målar före och han målar efter. 
 
Här är en katt med svarta ben!
Här är två träd!

 Här är två hästar som betar på en äng med grönt gräs och gula och röda blommor!
N målar själv också. Han börjar måla och så ser han vad det blev. Ovan blev det mossiga stenar i skogen och under blev det ett hav!
Vi har varit förkylda och haft ont i halsen och öronen några dagar. Flera barn har varit hemma och legat och hostat i soffan. Men igår vågade vi oss ut en stund på eftermiddagen. Solen sken och det var varmt och skönt. Det hade växt en hel del under de dagar vi hållit oss inne.

Min smala gula tulpan hade blivit gul. Jag gillar den här tulpanen så mycket och jag satte flera stycken för några år sen men bara en kommer upp!
Varje år tar jag kort på mina funkior! Lite tjatigt men varje år blir jag så glad när jag ser de spetsiga knopparna tittar upp.

Jag har satt en massa pärlhyacinter men de verkar inte trivas så värst bra. Men en klunga kom fram i alla fall. Så fina!
En enda pingstlilja kom upp! Bara en men så vacker!
 
I min skuggrabatt blommar fänrikshjärtana för fullt och getramsen har blivit höga och fina. De är så eleganta där de sticker upp bland rosa och lila blommor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar