Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 31 maj 2015

Mors Dag igen!

 
Ibland gör vi brunch på helgerna! Det gillar alla och det är lite lagom lättsamt att fixa till. De som sover länge får sin "frukost" till lunchen och vi som redan har ätit frukost kombinerar lunch och eftermiddagskaffe! Den här gången hade vi äggröra, bacon, korv, gott bröd och skinka, vattenmelon och honungsmelon, amerikanska pannkakor och lönnsirap. Gott!
Till Mors Dag är liljekonvaljerna utslagna! Jag älskar dem! Så spröda och vackra och doften...Vi har varit och plockat två buketter idag. Jag, maken och de tre minsta barnen tog en liten promenad innan lunch. Det var mest jag och maken som plockade blommor. Barnen är inte så jättesugna direkt men de njöt av att klättra på stenar och bära tunga avhuggna småträd! Och när de har så kul så spelar det mig ingen roll om de hjälper till att plocka blommor eller inte! Jag funderar lite på det där med könsskillnader...Det är konstigt. Jag älskade att plocka blommor som barn. Jag gjorde buketter för skojs skull ofta, ofta och alltid till folk som fyllde år. Jag arrangerade och tänkte ut nya sätt att använda blad och kvistar för att få det vackrare. Band och tårtpapper fick komma med i buketterna. Jag plockar fortfarande gärna en bukett när jag stöter på vackra blommor så barnen är vana vid blommor och de vet vad de flesta heter och tycker de är så fina. Men plocka buketter, nej tack! Det är inget kul tycker de. De kan riva av några blommor i en hastig tanke att det ska bli en bukett men sen tappar de intresset och det blir inte mycket av det. Undrar om det beror på könsskillnader? För fostran beror det inte på i alla fall. Men sånt får man kanske inte säga. Men nu är det sagt i alla fall! Nu ska vi i alla fall snart ge oss av till min mamma som ska få en av liljekonvaljbuketterna och en annan liten present!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar