Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 3 september 2014

Kanske skulle byta namn till RUT!

Jag blir så j*la lack ibland! Ja, jag kan skriva ut svordomen också - jävla - så jävla lack är jag ibland! Nu i morse har jag :

- tvättat
- hängt en tvätt
- vikt en tvätt
- lagt i en tvätt till
- ägnat mig åt pedagogisk verksamhet med mitt barn
- plockat undan leksaker efter de små barnen
- dammsugit
- strukit tre skjortor
- diskat
- börjat fundera på lunchen som jag snart ska laga till

Ja, jag har gjort lite andra småsysslor också men de nänns jag inte ta upp här.

Min make är ute och tjänar pengar för att försörja sin familj. Han är mycket glad och tacksam över att ha en fru som håller ställningarna hemma och som tar hand om hans älskade barn när han inte är hemma. Jag är jätteglad åt att jag har chansen att vara hemma - det är min dröm, min önskekarriär, mitt livsmål just nu...Allt är bra. Förutom en sak. Varför räknas inte mitt arbete? Varför skulle min man och jag kunna köpa RUT-tjänster och dra av tillsammans 100 000 kr varje år på skatten när min man inte kan köpa mina RUT-tjänster? Jag utför ju tjänster åt den här familjen precis som vanliga RUT-arbetare. I eftermiddag sätter jag fart igen! Läxläsning (skolläxor och egna läxor) med barnen står på schemat då!

Inkonsekvenserna i politiken stör mig! Ett jobb är ett jobb oavsett vem som utför det. Om samhället tycker att det är värt det att lägga pengar på städning och barnpassning då ska ALLA som ägnar sig åt det få dra av på skatten tycker jag! Att vara hemmafru är mitt jobb! Jag utför tjänster som är värda något både för min familj och för samhället i stort och då borde det på något sätt vara värt någonting i reda pengar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar