Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 12 juni 2013

Allium och pappersflygplan!

Alliumen som jag satte i höstas blommar för fullt och jag älskar dem! De är underbara i både färg och form och passar perfekt i min rabatt som går i mörkgrönt, lime och lila!
'
 
 
Funkiorna har hängt med i många år och jag tröttnar aldrig på dem. Älskar de stora, fint formade bladen i olika gröna färger.
 
 

Sommarlovet har börjat och vi passade på att sova ganska länge i morse. Sedan åkte vi till biblioteket och lånade en hel massa böcker. Det blev några faktaböcker, om dinosaurier, fiskar, vikingatiden och en om origami. Det fanns så mycket fint att vika till av papper och vi blev sugna på att prova alla möjliga figurer men fastnade till slut för ett pappersflygplan. 

Det tog en stund att komma underfund med  hur man skulle vika men efter lite trixande kom vi på hur det skulle gå till. Om man vill vara pedagogisk kan man prata om kvadrater och trianglar och hälften och diagonalt... och på så sätt få in matematik. Det blev en hel del prat om mått och former men mest av allt var vi intresserade av att få ihop snygga och flygdugliga plan! Det fick vi också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar