Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 3 maj 2021

En alldeles vanlig

,,,helg är förbi. Det blev inte så mycket av något Valborgsmässoaftonsfirande eller första maj-firande! Men vi hade det bra ändå. Far i huset är fortfarande bortrest och allt blir lite annorlunda än vanligt. 

Helgen fick starta med en skön promenad till vår fågelsjö! Det närmaste fågeltornet var upptaget så vi gick vidare....längst bort till sjöns slut. Där låg svanparet och där traskade två tranor omkring. Ett sothönspar simmade i de smala vattenvägarna bland vattenväxterna. Det var vackert. 
Björkarna har fått sin våriga gröna slöja!
Jag har stickat en hel del! Jag ska försöka bli färdig med en islandströja till en av sönerna innan jag träffar honom nästa gång! Radiolyssning passar bra till...Lundströms Bokradio blev det denna gång..ett samtal med Kalle Moreus. Jag hade förutfattade meningar om honom...och ändrade mig helt. Det var ett djupt, intressant samtal han bjöd på. 
På lördagen åkte några av oss till Ikea. Jag behövde en ny soffa till vår övervåning...den gamla hade sett sina bästa dagar sedan många dagar tillbaka. Den ligger på tippen nu och där hör den hemma! Till några av barnens stora förskräckelse bestämde jag mig för en blommig...och dessutom röd! De vill hellre ha grå eller svart eller vit eller beige soffor. Men det ville inte jag! 
På lördagskvällen kom mina föräldrar och åt middag...barnen underhöll oss en lång stund med piano, elbas och dragspel...sen tittade vi på Muren och på Morden vid Kustvägen...mycket spännande. 
Söndagen inleddes med brunch! Sen var det idrottsträningar och läxläsning och lite trädgårdsjobb. Jag kände mig trött...funderade högt på vad vi skulle äta till kvällsmat...räksmörgåsar? korv och pommes? Ett barn sa att Burgarkungen ligger ju nära. Så fick det bli...allmän glädje utbröt! Vi var extra lata och åt framför tv:n...såg på Oh, Brother Where art thou?"...det var länge sen jag såg den och den var lika underbar som jag mindes den...och barnen gillade den också! 
En rätt trivsam helg var till ända...inte ett enda firande av något slag blev det i år...men det gick bra ändå! 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar