Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 29 mars 2021

Påskveckan har startat...

 ...och påsklovet likaså. Det är grått och regnigt. Vi har varit inne hela dagen.

Förra veckan och helgen var bra...en trevlig vecka på alla sätt och vis.

Början på veckan var så varm och fin...riktig vår! Yngste sonen tog med en klasskamrat hem efter skolan och vi fikade ute!

Barnen fikade fort och började hoppa studsmatta och jag satt och njöt av att höra dem ha kul och stickade lite. 

Vi gick till skogen eftersom killarna ville träna parkour! Jag tog med en bok och satt på en solig sten och läste en stund! 

14-åringen hade fjärrundervisning och jag satt med så mycket jag fick...det är roligt att se vad de har för sig i skolan och lite kunde jag hjälpa till! 
Jag tog en promenad tillsammans med min pappa! Det var en härlig, fuktig, gråmulen dag! 
Jag har varit ute i trädgården en del...rensat undan och spanat in läget! 
Mina föräldrar kom på besök på våffeldagen...vi festade på våfflor och hemkokt hjortronsylt! Nästan alla barn var hemma och fikade och vi hade det trevligt och roligt tillsammans!
Äldste sonen kom hem och hade sin hund med sig! Det är alltid så mysigt! Jag och maken tog en långpromenad tillsammans med hunden på fredagskvällen! 


Jag och yngste sonen var ute en hel del med hunden i våra små skogar! Det var härligt att njuta av fågelkvitter, hackspettar som for omkring och hackade i stammarna så att det blir ett sånt där underbart durrande som ekar i hela skogen! Att ha vovven med var förstås extra roligt! 

På lördagskvällen gjorde vi sushi tillsammans! 
En fin vecka hade vi tillsammans! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar