Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 22 mars 2021

Födelsedagskalas!

I lördags hade vi kalas för vårt andra barn som blev hela 21 år! Vi gjorde som vanligt...familjen och mormor och morfar (farmor kom inte med pga coronat) samlades och drack kaffe och åt tårta...födelsedagsbarnet fick sina presenter och så promenerade vi en stund...mat och tv...prat och skratt...en trevlig dag kort sagt! 
Tårtan blev bra...sockerkaksbotten, marängbotten, hallon och lemoncurdgrädde...vit choklad på kanterna! 
Promenaden var lite kall men ändå skön...ett svanstreck flög över oss och sånt gillar jag! 
Kvällsmaten gjorde jag enkel för mig...potatisgratäng, kallskuret, sallad, vindruvor, ost, bröd och kex! 
Ja, för 21 år blev jag alltså tvåbarnsmamma! Det var fantastiskt...men också ganska överrumplande! Jag hade precis blivit varm i kläderna som enbarnsmamma...njöt av det, kände mig bra på det...och så kom en liten till...och den äldsta var inte så värst gammal han heller...bara 2 år och 2 månader. Jag var inte beredd på hur krångligt det skulle kännas...att räcka till för allt...närhet, mat...och att det inte var så väldigt lätt att bli storebror...känslan av att bli lite utputtad av en liten krävande bäbis! Men vi tog oss fram...dag för dag jobbade vi på och det var en fin tid...det var härligt att ha två små killar som blev väldigt tajta och alltid var spralliga och glada! 




 

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera