Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 29 mars 2020

I fredags...

...gick vi på promenad...jag, de två yngsta och mina föräldrar. Vi gick neråt vår fågelsjö...som vi alltid gör...det är ju det finaste stället vi har inom gångavstånd. Och för att det är så roligt nu på våren när alla fåglar kommer! Muddringen som gjorde för någon vecka sedan har gett resultat!

Det har blivit lite mer av en sjö än bara en våtmark och fåglarna verkar gilla det och budskapet om lite mer vatten verkar ha spridits i fågelvärlden...
...för två tranpar hade dykt upp och spatserade omkring på sina långa ben och såg allmänt stiliga ut! 
De var rätt skygga och när vi kom lite för nära bredde de ut sina breda bruna vingar och flög iväg och satte sig i vassen mitt i sjön!
Måsar är väl inte så exotiska precis men jag gillar dem ändå...Ett helt gäng av dem håller till här nu när det blivit mer vatten!
Och grågässen kommer förstås som vanligt. 

Det är skönt att gå och snacka lite ute i det fria! De två yngsta har varit hemma hela veckan pga förkylning...man ska ju vara det för minsta lilla förkylning nu i coronatider. En promenad kan man ändå ta om förkylningen är på väg bort. Finns det lite fåglar att titta på blir det ju faktiskt lite skola av det...man kan prata om flyttfåglar och olika typer av fåglar...vadare och änder och sånt. Fast mest kan man ju bara ha trevligt och njuta av vädret och intrycken! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar