Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 23 mars 2020

Födelsedagsfirande!

I helgen firade vi vår andre sons 20-årsdag! 20 år...det känns rätt konstigt...så fort tiden går...och ändå...när jag ser fotot av honom som en liten glad 3-månadersbäbis...känns det avlägset och märkligt! Kan nästan känna hans knubbiga lilla kropp i famnen, se skrattet och skämtet i de där ögonen...som har precis samma glimt av okynne och skämt nu...nästan ana doften och känslan av de knubbiga barnarmarna...så nära men ändå så långt borta! I alla fall! Nu är han 20 år och en ung stilig man! 

Jag hade ingen särskild ork att baka och fixa och dona och tänkte göra två enkla tårtor! En fryst cheesecake och så ville jag ha något chokladigt till det! Hittade ett recept på en mjölkchokladbrownie med någon slags fudgeglasyr. Båda tårtorna gick i ett huj att baka men den där chokladtårtan såg rätt trist ut och jag kände mig inte särskilt säker på att den var god heller. Jag gjorde ytterligare en tårta...ett säkert kort...fransk chokladtårta. Så blev det tre tårtor på kaffebordet! Cheececaken hade hamnat snett i frysen så den var lite...ja, sned...men den såg helt ok ut med jordgubbar på! Och den var väldigt god dessutom! Chokladtårtan visade sig vara väldigt god så den kommer att göras igen! Den franska chokladtårtan var det knappt någon som var intresserad av men den kom väl till pass igår till kaffet! 
Efter kaffekalas och paketöppning gick vi på promenad! Äldste sonens hund var huvudattraktionen under promenaden! Så roligt att se honom sniffa omkring, förundras över allt han ser...en fågelholk fick en utskällning, en plastpåse som virvlade runt lite i blåsten likaså! 
Och så åt vi kvällsmat tillsammans! Äldste sonen och jag skötte det mesta av matlagningen...fick tacos...med goda smaksatta majonnäser, mangosalsa, ananassalsa, och massa grönsaker! Vi satt länge vid bordet och pratade och sen spelades det en massa piano, fortsatte intressanta diskussioner i vardagsrummet...övergick till att lyssna på bra musik på spotify! En trevlig dag tillsammans fick vi! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar