Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 11 juni 2018

Sommardagar...

Vilken sommar vi har! Vilken värme! Vi har redan badat många gånger...vattnet är varmt och skönt och solen bränner nästan som i tropikerna! Vi har mycket att göra hemma men inte kan man slösa bort sommardagarna...vi får ta paus några timmar om dagen och åka till stranden! Både i lördags och igår tog vi en sväng till vår vanliga strand! 

Jag gillar den här stranden...den är lång och fin och det är inte för mycket folk...höga gamla tallar sitter längs stranden, en gammal asp vaktar ingången till själva strandområdet! Det är fint med en stig att gå på ovanför själva sanden...här har jag travat fram och tillbaka med barnvagn många vändor för att få en bäbis att somna ordentligt! Här har jag sett mina barn leka och göra gymnastik på stranden och på de där järnräckena som sitter lite här och där! Och här badar vi vidare! När jag var liten bodde vi nära och då badade vi förstås här...Min mamma badade här som barn...hon berättar om simskolan här och släktingar och barn som suttit här på stranden och stickat och fikat och badat och läst läkarromaner! När jag släktforskade i vintras förstod jag att två av mina förfäder...en andre son i en bergsmanssläkt och en dotter i en smedsläkt...träffades här när de tjänade dräng och piga i gården härovanför...Ibland tänker jag på dem...Erik och Katarina...gick de här? Höll de hand på stranden? Var de där enorma tallarna som finns längre in i skogen små skott på den tiden..för 150 år sen? 
Idag är det lite kyligare...inatt föll regnet som så väl behövdes. Det är svalt och skönt ute och allt blev lite grönare! Inne behövs det städas och jag tackar för en mulen dag som ger mig ro att ta itu med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar