Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 6 juni 2018

Nationaldagen...

...har kommit och gått! En dag som alla andra för oss! Fast ledig! Och det var härligt! Skönt att sova ut och härligt att ha en helledig dag tillsammans hela familjen! En dag att vila och jobba och ta hand om sitt eget! Och det är ju en bra nationaldag egentligen om man tänker på det! För vad är det som bygger en nation stark? Kanske är det ändå människor som tar hand om sitt och de sina? Som vårdar och förbättrar det de tagit sig an här i livet. Och när nästan alla andra dagar är till för arbete i statens tjänst behövs det någon dag här och där då man bara kan ägna sig åt sitt! 

Och det gjorde vi! 

Jag hängde tvätt, och jobbad i trädgården och plockade inomhus...lagade mat och bakade kaffebröd. Och såg till att barnen tränade på de prov som återstår i skolan!
Och maken monterade garderober hela långa dagen! Från klockan 9 till klockan 21 höll han på med pauser för mat! Och nu är vi nästan färdiga med vårt sovrum! Bara lite kvar innan vi kan flytta in! 
Och barnen gjorde lite av varje...de största pluggade en hel del eftersom de har varsitt stort prov kvar innan terminen är slut. De tre yngsta grejade med olika byggnationer och kubbspel och ett par skogsturer! 
Och så bakade jag en rabarberpaj...och en kladdkaka också till de kräsna som inte gillar vanliga hederliga gammeldags pajer! Och mina föräldrar tittade förbi och fick en bit paj i trädgården! En svensk flagga hittade jag i porslinsskåpet som jag ställde på fikabordet också! Så ett litet firande blev det! 
Och så njöt jag av allt vackert som tittat fram i rabatterna! 
 Och så blev det kväll och jag passade på att göra mig av med en massa nötfärs vi hade i flysen...någon slags orientaliska köttfärsrullar med pitabröd, tomatsalsa och grönsaker blev det! Gott! 
Idag är det torsdag fast det känns som måndag! En vecka kvar i skolan! Sen är det sommarlov! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar