Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 30 maj 2018

Dagen som gått!

Ibland är jag extra glad över att jag är hemmafru! Idag var en sån dag! Fast jag inte har ett riktigt jobb har jag jobbat som en tok...och dessutom hunnit med en hel del nöjen!

Jag har....

- målat om insidan av våra ytterdörrar...första strykningen igår och andra i morse! Våra dörrar är nog mer än 20 år gamla och var så gulnade och avskavda att jag länge tänkt måla om dem...tycker det blir för dyrt med nya! Och nu...när vi ändå håller på att bygga om och har massor att göra och när dessutom maken är på jobbresa....ja, då passar jag på!
-mitt i fick jag kasta mig iväg och lämna joggingskor till en av sönerna som stod vid en idrottsplan och skulle ha idrottslektion och hade glömt skorna!
-måla vidare...
-in och diska och röja undan lite..hänga tvätten...
-11-åringen ringde och sa att han behövde bli hämtad från musikrepetition inför kulturskolans årliga avslutningsshow! In i bilen igen!
-Vi kom på att vi kunde passa på att åka till vår favorestaurang i en gammal herrgård en bit bort...mina föräldrar hängde med...jag skulle ändå ditåt för att köpa färg på ett ställe så...och när man kunde få med sig två barn så kändes det extra roligt att göra lite mer av det! Maten var god och det är alltid så fint att äta här...vilken årstid det än är...men idag var det extra trevligt...alla dörrar stod öppna och det fläktade skönt utifrån...
-Iväg till affären som säljer vaxfärg från Jeanne D'arc! Denna affär är så mysig...så fina saker, möbler, prydnadssaker, kläder...och en trevlig affärsinnehaverska som alltid har lust att prata lite! 
-Barnen kom förstås på att det fanns karamellstrutar att köpa i handelsboden...så dit fick vi gå!
-Och så var det kul att titta på djuren i djurhagen...får, getter, kaniner, höns, getter och grisar! 
-Hem igen! Måla dörrar igen...den här gången utsidorna! Blanka, svarta ska de bli! Färgen var lite trälig...täckte inte så bra och var lite pillig att måla med...men det blir nog bra när fler lager kommer på! 

-Diska lite, plocka lite, duscha, ta fram mat till några av barnen...prata med ett par andra barn om vad de skulle äta lite senare...för jag skulle bort igen! Musikevenemanget...11-åringen skulle förstås med...han skulle ju spela...och 7-åringen åkte med...mamma och pappa också! Det var roligt att lyssna på fin musik men som alltid lite hårt för bakdelen att sitta så länge! 
-Och så hem...varva ner, diska, plocka, vika tvätt, läsa en kort saga, säga god natt till de två yngsta...titta på tv med 14-åringen...prata några ord med de äldsta, god natt! Och nu är dagen slut..nästan! Ska bara låsa dörra, plocka av köksbordet och läsa några sidor i en bok! En bra dag har jag haft...jag är glad över att kunna både jobba åt oss här hemma och att ha tid för nöjen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar