Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 29 december 2020

Julhelgen är över...

...och mellandagarna rullar på! Vi har haft en skön julhelg och mellandagarna är inte så dumma de heller. Allt är annorlunda...vi har inte träffat mina föräldrar och vår äldste son har vi bara sett en liten glimt av på själva julafton! Det känns märkligt och lite sorgligt men snart...snart ska vi ses som vanligt! Alla i vårt hushåll drabbades av corona innan jul och under jul...vi har inte varit så sjuka direkt men vi har ju varit tvungna att vara isolerade! Men det har inte bara varit trist...det har varit ganska skönt på sätt och vis. Vi har vilat och varit tillsammans mycket...inga kompisar har kunnat pocka och locka utan vi har varit hänvisade till varandra! Det är mysigt...vi pratar mycket, spelar kort, ser på tv tillsammans allihopa för ovanlighetens skull! 
Själva julafton var mysig...vi åt lätt jullunch, några tog en promenad, vi tittade på Kalle Anka och drack kaffe, tomten kom och delade ut julklappar, och så åt vi julbord på kvällen precis som vanligt. Sen spelade vi spel och pratade och åt knäck och till sist såg vi en lång och bra film, Inception, alla tillsammans! 
På juldagen var alla trötta men jag och maken och vårt yngsta barn gick en långpromenad runt vår lilla fågelsjö! Det var så vackert...fin frost gjorde allt silverglänsande! 
Jag och två söner har spelat tv-spel tillsammans...ett gulligt tv-spel med mullvadar som gräver efter diamanter och nycklar...vi har kämpat tillsammans och klarade ut hela spelet efter några dagar....hade jag inte varit med och klantat mig hade det väl gått fortare men rolig har vi haft i alla fall! 
Vi har promenerat mer! Det behövs om man ska äta och titta på tv så mycket som vi gjort! Vi frossar i tv...vi fortsätter med Harry Potter, vi ser His Dark Materials, vi har börjat med Slöborn...en spännande pandemiserie från Tyskland, jag har plöjt Bridgerton alldeles ensam och njöt varje sekund! Nu ser jag fram emot att börja med I rosens namn...men det blir ikväll! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar