Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 9 december 2020

Adventsdagarna...

...går så fort...det är redan den 9:e december! Det är mysigt men också lite stressande på något vis...jag funderar på vad jag borde göra? Borde jag baka mer nu innan...ha lite mer gjort när vi kommer närmare jul? Vet inte...det är mest jag som gillar kaffebröd och sånt...kanske bäst att vänta lite? Men pepparkakor, lussekatter, saffranskransar och ett par småkakor har jag gjort i alla fall! De ligger i frysen och lite i taget kommer fram! 
Pepparkaksbaket fick jag god hjälp med! 

Pysslar och donar i hemmet gör jag i alla fall...det är svårt att låta bli...jag blir så julig när jag håller på med det! 
Ett pepparkakshus har två av barnen fixat med...i alla år har vi ritat egna och kavlat och skurit ut och kämpat med...det har varit roligt. I år fanns ingen ork för det...men det gick bra ändå! Jag sprang på en så fin pepparkashussats på Lidl! Allt fanns i kartongen...husdelar, florsocker och dekorationer! Jag tycker att det blev väldigt fint! 
Hyacinter är väl underbara! Och detta år kom jag på att använda en såsskål vi fått av svärmor...en riktigt fin sådan från Meissen! Det är kul att det får komma fram och användas tycker jag och inte bara stå i ett skåp! 
Apropå skåp så fyndade jag ett litet hemsnickrat skåp på en loppis för någon månad sedan. Nu är det målat och uppsatt på väggen! 70 kr plus färg gick det lös på och jag tycker att det blev riktigt fint! 

Ja, då var det onsdag då...halva veckan har gått...ute är det grått och grönt! Alla klagar men jag gillar det! Det är skönt och vackert...stilla och friskt! Hemma är det tyst...alla är i väg till sina ställen utom ett barn som sitter på rummet och har distansundervisning. Om en skulle ta och hitta på något? Kanske sätta en deg...hittade ett recept på toscabullar...det vore nog gott att ha i frysen för kommande fikastunder! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar