Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 20 december 2020

Det närmar sig jul...

...och inget är sig likt. Vi har åkt på coronan i familjen och en efter en av oss testar positivt. Vissa är sjuka och andra märks det inget alls på. Jag själv har varit sjuk i veckor...testade mig när jag först blev sjuk men var negativ...men nu är jag alltså positiv. Jag vet knappt när jag var frisk senast...har fastnat på något slags mellanläge...ont i kroppen, tät i huvudet, trött. Men det är bara att hänga i...jag gör det jag orkar och vilar mellan varven...
I år bakade vi inget eget pepparkakshus utan köpte en söt sats på Lidl. Allt fanns med...husdelar, florsocker och dekorationer! Två av barnen satte ihop det så det slapp jag också! 
Vi fikar framför tv:n på eftermiddagarna...ser på julkalendern...har plöjt Sagan om Ringen-filmerna och är i full färd med Harry Potter! 
Jag och yngsta barnet ritar och målar ibland...vi ritade hundar...sonen skickade sin julhund till storebrors vovve! 
VI har gjort mosskransar att hänga på dörren.
Satt en liten ful gran i en fin zinkbytta! 
Julpyntat på byråerna...och varje dag stökar jag till det igen...det är tur att sekretären har den där klaffen att lägga allt man grejar med...
Vi har kokat risgrynsgröt, stekt köttbullar och bakat bröd!
Jag har sett till att 9åringen lär sig lite fastän att han har varit hemma ett tag nu! Vi tränar stavning och välskrivning och matte och engelska.
Vi har varit på coronamottagningen några gånger! 
Vi har firat vår tredje son som kommit hem från sin studieort inför julen! 
Vi spelar schack...

...och piano!
Jag har gjort Barley Water och bakat knäckebröd!
Jag slår in julklappar då och då! 
Jag har bakat lussekatter och några småkakor! 

Ja...dagarna går och julen kommer närmre...hur den ska firas vet vi inte riktigt än! Vi får se...jul blir det hur det än blir! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar