Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 6 december 2020

Ingen julmarknad...

...i år...men vi åkte till vårt vanliga julmarknadsställe ändå! Det är så fint där att jag vill vara där en sväng lite innan jul...för att komma i stämning lite! 
Det var nästan lika pyntat som vanligt...men tomt på folk! Julporten var där som vanligt och bakom den ligger det fina huset som nu är en underbar inredningsbutik men som för drygt 70 år sedan var ett bostadshus...och där, i en liten vindsvåning, bodde min mamma sitt första år i livet tillsammans med sina föräldrar. I ett hus lite längre bort bodde hennes farmor och farfar. 
Jag älskar de här gamla husen...och att tänka på hur det var förr i tiden när man levde här...mammorna som tog hand om hemmen och barnen och det fanns trädgårdsland och ställen man kunde ha gris...och när karlarna gick till järnverket för att arbeta. 
Det stora fina kontoret...eller "kantoret" som man sa förr...ligger nere i backen framför järnverket...där jobbade min morfar i många år...
Ja, det var trevligt att strosa runt lite...och sen åkte vi hem och drack kaffe tillsammans...hela familjen och mina föräldrar...en trevlig eftermiddag tillsammans fick vi! 










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar