Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 2 november 2020

Höstlovet...

...är slut och novembervardagen är här. Lovet var helt ok...maken var bortrest hela veckan och ett par veckor innan det också och det börjar kännas lite...det är lite ensamt och alla de sysslor han vanligtvis gör faller på mig...det blir lite tyngre. Jag är ändå glad...jag är ju hemmafru och har kan lägga dygnets vakna timmar på hemmet och barnen och på mig själv. Orkar jag inte städa så mycket som behövs är det bara vi som ser det...och vi bryr oss inte så mycket. Det kommer fler städdagar. Jag är också glad över att ha mina föräldrar nära...både för sällskap och hjälp. 

Vi har gjort lite av varje...

...promenerat i våra egna omgivningar...glatt oss åt höstens färger och dofter...
Vi har varit ute i naturen och promenerat och druckit kaffe och hämtat granris (från ett hygge) till rosorna...

Vi drack kaffe vid en sjö...
Vi såg himlen bjuda på ett fantastiskt skådespel när solen gick ner bakom skogen...
Vi hälsade på äldsta barnet...åt lunch på finrestaurang, köpte kaffebröd, fikade hemma hos honom, promenerade och lekte med hans hund...
Jag har bakat...kaffebröd som fick följa med på utflykten...resten hamnade i frysen och blir bra att ha när fikalusten faller på!
Jag har lagat en massa mat...till familjen och till mina föräldrar som kom och åt ett par gånger! 





När uppsalasonen kom hem lagade jag fisktacos för att gläda honom! 
Vi har varit till våra kyrkogårdar och tänt ljus...för barnens farfar, min mormor och morfar och farmor och farfar och deras föräldrar...
Vi promenerade runt en så vacker herrgård som ligger precis vid den ena kyrkan...
...dimman och skymningsljuset gjorde det hela snudd på magiskt...
Vi har fikat...för många gånger...
Vi har jobbat med skolarbete...och vi har tittat på för många Star Wars-filmer så att yngste sonen växlar mellan att vara Darth Vader och Luke Skywalker...
Och idag var lovet slut...och alla gick till skola och jobb...och jag skjutsade sonen som skulle hem till sig igen till tåget. Det är vemodigt att skiljas men mest glädje ändå...när man ser att ens barn mår bra och trivs och utvecklas...växer av sina egna erfarenheter. Mina föräldrar följde med och när vi hade vinkat hej då gick vi på stan, unnade oss varsin god räkbagel och läcker konditoribit på vårt favoritkondis. Vi hann med en promenad i en vacker park innan vi fick vända hemåt lagom till yngste sonen slutade skolan för dagen. 
Ett fint lov fick vi! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar