Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 29 november 2020

Första Adventshelgen...

...har kommit och gått...en fin helg hade vi trots sjukdomar. Jag och yngsta barnen har varit riktigt rejält sjuka över en vecka men i fredags kände vi oss äntligen lite piggare och jag orkade ta itu med adventsbestyren. Med hjälp av min man gick det att få ordning på hemmet...hämta in alla ljusstakar och stjärnor, städa, putsa fönster och så bakade jag en sats saffranskransar. 
I går vågade vi oss till och med ut på en kort promenad...vi gick genom vår lilla skog och runt den och sen hem igen...ca 20 minuter men det räckte...sen var jag trött och matt!
Resten av dagen (och hela helgen) gick lugnt till...
Vi drack kaffe framför tv:n...först helgmålsringen och sen ett historieprogram om en massaker på Öland på 400-talet...spännande. 
Det är roligt att göra fint...byta ut saker som står på byråer och skåp mot de lite mer adventsaktiga! I köket får min smidesljusstake stå. Den har min farmors bror som var smed gjort och den är så fin tycker jag! 
Maken fixade ljusslingor runt vår nybyggda altan! 
Jag fixade lite adventsstämning på framsidan...lite granris, en gammal utsliten korgstol, en ljusslinga. 

En fin och lugn första advent fick vi tillsammans! Hoppas ni andra också hade det! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar