Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 9 november 2020

Helgen...

...är slut och det är måndag...milt och grått därute. Jag får fundera för att få ihop det...ser på fotona med helgens datum på och det känns som om det är något som hände för flera veckor sedan...maken är bortrest sedan flera veckor och tiden blir skev...det är ingen riktig ordning på något och allt känns utdraget och långt. Vi har haft det bra ändå...en fin och vilsam helg...men det är ändå lite märkligt. 

Vi  åkte en liten sväng till våra kyrkogårdar på fredagen...det var vackert i skymningen. Vi hade fått låna äldste sonens hund och det gjorde det hela ännu trevligare. 
Den där hunden har vi myst med...alla gillar att gosa och kela och promenera med den. 
Puss!
Spanar på fåglar! 
9-åringen byggde en liten koja till den!
Vi promenerade i skogen...bland stock och sten! 
Vi gjorde läxor...9-åringen är nu färdig med tredje årets mattebok i 1957 års tappning. Många tal har han räknat...mer än 1000 stycken. 
Vi har tittat på konst och inspirerats av Hilma af Klint.
Vi har gjort farsdagskort...
Mina föräldrar var här och åt tillsammans med oss på lördagskvällen...scampi fritti med ris och rhode islandsås...en 70-tals klassiker jag älskade som barn. Gott nu också! 
Vi gick till mina föräldrar på söndagen för att fira far! Barnens egen far fick nöja sig med sms och fotografier på teckningar och några samtal! 
Jag gjorde en Oscar II tårta som present! Den var god! 
Ja, sen har vi glott på tv och så förstås...jag och yngste sonen fortsätter vårt Star Wars-tema...serien The Mandalorian följer vi och några fler filmer...själv har jag sett En lämplig ung man...en indisk serie som var helt fantastisk! 






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar