Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 27 januari 2020

En ny vecka har börjat...

...och en har gått! En vecka som alla andra...märklig ändå...är det vår? höst? Ja, inte vinter i alla fall. 

Vi har bara gjort vanliga saker...ändå är det väl ovanliga saker för nån i min ålder antar jag. Jag borde ha varit på ett jobb under 9 timmar var dag från måndag till fredag. Men det har jag alltså inte varit...

Jag har varit i skogen flera gånger med min yngste son. Vi har passat på att vara utomhus direkt efter skolan har slutat. Det är skönt att vara ut...gå över stock och sten...och jag njuter av att ge min son den här tiden tillsammans i skogen. Hans bröder och jag var ute mycket...och då var det förstås på ett helt annat sätt...lek och stoj och rörelse. Nu är det bara jag och sonen...annorlunda men fint ändå. Och det är härligt att se att sonen har sin egen värld...han kan leka fastän han är ensamt barn...han vet hur man gör! 
En dag gick vi till klätterberget!
En annan dag gick vi till ett annat berg...där vi har en koja vi bygger på! 
13-åringen gillar Star Wars...vem gör inte det förresten? En yoda att hänga på ryggsäcken ville han ha! Och jag som gillar att handarbeta men inte har något på g just nu nappade direkt förstås...en virkad yoda hann jag med att sno ihop en eftermiddag! 
En eftermiddag passade vi på att vara ute i vår egen trädgård efter skolan...studsmattan lockade för sonen...
...och jag passade på att gå runt och kolla läget...blev glad av snödropparna som tittat upp...
 ...och rensade ogräs...häftigt att kunna göra det en januarieftermiddag! 
Ett par förmiddagar ägnade jag åt en byrå jag köpt på loppis för 80 kronor! Den var väl helt ok som den var...men lite trist...
Svart kalkfärg och nya knoppar gjorde den lite intressantare tycker jag! 
En lunch åkte jag med mina föräldrar ner på stan för att köpa vantar och schampoo...efteråt slank vi in i kyrkan för att lyssna på orgelkonsert! Svärmor satt också där i en bänkrad och fick sällskap av oss! 
Och så gladde jag mig åt fina tröjor som kom på posten! Jag köper inte mycket kläder men Rabalders rea brukar jag kolla in! Och de här två tröjorna fick jag för halva priset! De kommer jag ha glädje av i många år! 
 Så kom helgen...maken kom hem från sin jobbresa...för han var borta denna vecka också...skönt att bara vila och ta det lugnt. Vi gjorde inget alls egentligen...bara var...löste korsord, lagade mat, pratade, gick promenader, tittade på tv..ja, och så hjälpte vi till med skolarbete...av två anledningar. 1. Det är fasligt många arbeten och prov på högstadiet och lite sekreterar- och undervisningshjälp behövs. 2. Det sker inte mycket i skolan vad gäller språkundervisning och lite grammatik tycker jag allt att barna behöver få sig till livs...därav översättningsövningar och någon liten genomgång i engelska och tyska. 
I går kväll lyxade vi till det med pizza till kvällen...
...och så fick det bli en kvällspromenad med ficklampa genom våra små skogar...kojan behövde tittas till lite tyckte 8-åringen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar