Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 22 december 2019

Trollbullar!

Julstöket fortgår...och framskrider. Jag har bakat allt som ska bakas. Jag har tagit fram julsakerna. Jag har slagit in alla paket. Köttbullarna är klara. Maken är igång med sin del av arbetet...gravat lax, lagt in sill...handlat hem allt...

När jag var barn brukade mina  föräldrar baka ett bröd jag inte gillade alls till jul...trollbullar hette de...heter nu också i och för sig. Men sen har jag blivit vuxen och började så småningom gilla de där trollbullarna och i år bakade jag de själv för första gången! Barna gillar dem inte. Men det gör jag eftersom de är saftiga och smaskiga med aprikoser och valnötter och precis lagom mycket kanel och vanilj i! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar