Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

måndag 9 december 2019

Helgen...

...har kommit och gått...den andra adventshelgen. Regn och grått. Förra veckan var maken bortrest...jag var lat och åt framför tv:n de luncher jag var ensam hemma...ibland får jag sällskap av den förvärvsarbetande sonen. Mackor och fil är bra när man är ensam. Men en dag hade jag paj över...lite lyxigt att festa på paj framför tv:n en vanlig vardag. Jag ser på Mafia only Kills in Summer på HBO...en så bra serie...maffia men inte på det där hårdkokta sättet utan maffian finns där bakom kulisserna och i centrum är en familj. Det är äktenskapsglädje och -problem, tonåring och tweenie och släktrelationer...allt i ett genomkorrupt system vilket sätter alla problem på sin spets. 
Annars hände inget särskilt under veckan...det vanliga...städ och tvätt och skola och aktiviteter. 
Lördagen ägnades åt att fixa till ett pepparkakshus. Jag fick mycket hjälp av de två yngsta barnen! 
 Och det blev ju riktigt fint när det blev klart! 
Jag bestämde mig för att göra så enkel kvällsmat som möjligt och slängde in en karré i låg temperatur efter lunch när pepparkakashusdelarna var färdiga. Rubbade den med massa kryddor och lät den stå inne i 6 timmar. Jag hade tänkt att vi skulle ha tacobröd och sallad till men det blev lite annat också! Sötpotatispommes som vi friterade själva...det blev riktigt gott...och så en shirachamajjo till det! Och allt det andra förstås! Riktigt gott tyckte alla! 
Sen blev det söndag med alla sina vanliga träningsaktiviteter och skolarbete mellan varven. En av sönerna skulle förhöras på kemi, en annan behövde läsa tyska. Och så tvingade jag på dem lite engelska. Och minstingen fick jobba vidare i sin mattebok. Den andra adventshelgen har gått och nu får jag väl försöka sätta fart på mig själv för att hinna få allt i ordning inför julen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar