Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 19 december 2019

Dagarna innan jul...

...går fort fort...Det är skönt att vara hemmafru i såna lägen! Man kan använda tiden som man vill och slippa stressa upp sig. Man hinner med. 
Maken fick fram tomten för några dagar sedan...en sån dag när det var snö! 
Och jag bakar det jag tycker vi ska ha till jul! Lussebullarna och Nils Emils bröd (superduper gott och lätt att göra) bakade jag lagom till Lucia. 
Köksskåpen städade jag förra veckan. Det är skönt att ha det gjort innan jul tycker jag! 
Några promenader hinner vi med också...jag och minstingen som än så länge har skoldagar som slutar medan det fortfarande är ljust på vintern. De där fuktiga dagarna utan snö är härliga de också...grönt och friskt...På fotografierna var det extra roligt eftersom vi såg hela fyra rådjur!
Julpyntet är framme...i alla fall en del av det...i 13-åringens rum pyntas det på annat sätt....det pysslas och donas...den här gången har det slipats knivar och annat som måste bli vasst...sonen och en kamrat hade fullt upp en eftermiddag.
Julklapparna är nästan färdiginslagna!
Och lite roligt hinns med också...i går konsert med kulturskolans lärare i kyrkan! Fullsatt (pensionärer och annat löst folk som är hemmavid på dagtid!) och riktigt stämningsfullt!
Kransar att hänga på dörren har jag gjort!
Och idag står det köttbullar på schemat...och lite mer brödbak...och de sista paketen ska slås in! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar