Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 23 december 2018

Dan före dan!

Söndagen går mot sitt slut...en fin söndag. Vi har lagat den sista maten och klätt granen. När det var gjort tittade vi på Peter Pan på tv medan risgrynsgröten skötte sig själv på spisen. Vi provsmakade skinkan och lite köttbullar till gröten...det var gott! Vet inte vad det var med oss i år...det blev ingen stress alls...annars tycker jag vi brukar fara omkring och jobba in i det längsta men inte i år alltså! 
En lite smalare gran köpte vi i år...vi har ju vardagsrummet fullt med möbler eftersom matrummet är utröjt inför kommande renovering! Jag brukar gilla stora granar men jag kanske ändrar mig...tycker årets gran var riktigt fin! 
Katten har sin plats i en fåtölj framför tv:n...där brukar han ligga och sova hela dagarna...han är ju så gammal nu...hela 18 år....Han är ingen riktig knäkatt men en stund kan han tycka att det går bra att vara i famnen!
Gröt och bröd och skinka och köttbullar! Mums! Och matrummet är lite hursomhaver...spackel på väggarna och inga tavlor eller gardiner...men vad gör det! Mat i magen fick vi och mysigt blev det ändå med tända ljus och glatt sällskap...och efter juldagarna ska maken sätta fart med byggeriarbetet! Men först ska vi fira jul förstås! 

God Jul därute! 

2 kommentarer:

  1. God jul till dig och din familj!

    Hälsningar från ett vitt österlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Hoppas ni har en fin julhelg!

      Radera