Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 19 december 2012

Granar och lapptäcken!

Äntligen har vi varit och köpt gran! Småbarnen fick följa med och tyckte att det var toppen att få vara med och leta efter den finaste!


Ibland kan misstag leda till något bra. För några dagar sedan råkade jag feltvätta vårt ljusgrå, rätt fina men lite tråkiga överkast (billigt som tur var). Hade ingen lust att köpa nytt och letade lite i klädkammaren. Hittade det här lapptäcket...


...som jag sydde för 12 år sedan! Det är i princip aldrig använt eftersom jag tyckte att färgerna inte passade riktigt in i det sovrum vi hade då. Nu passade det riktigt fint tycker jag! Det är sytt av tyger klippta från kläder och gardiner från min mammas ungdom, min barndom och min tidiga vuxentid. Barnen tycker att det är roligt när vi ligger i sängen och jag berättar!


Katten trivs också bra!

2 kommentarer:

  1. Men åh det var ju fantastiskt fint! Vad bra när man kan göra fynd i sina egna gömmor! Sandra

    SvaraRadera
  2. vilket jättefint täcke!!!! lapptäcken ser så romantiskt och fint ut !! sånna är ju svindyra att köpa å inte kan jag göra ngt heller.ler.

    kram

    SvaraRadera