Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

torsdag 22 november 2012

Lite lek och frittata!

Igår var jag hemma hos mina föräldrar. Min pappa var snäll och passade barnen så att jag, mamma och minstingen kunde åka på stan och shoppa lite. Mycket behövdes fyllas på i garderoberna - strumpor, kalsonger, vantar... Lillen sov så det gick fort att fixa det som skulle fixas.

Lillen är tillsammans med sina bröder mer och mer. Det är så roligt att se hur de tar in honom i sin gemenskap trots att han är rätt arbetsam ibland. Han har börjat sitta med och titta på tv en lite stund i bland. Nicke Nyfiken är favoriten - precis som för storebror.


När vi kom hem på kvällen hade småkillarna ingen lust att gå in. De spelade bandy på altanen en stund innan kvällsmaten...


... som blev spaghettifrittata med ost och skinka i. en tomatsallad var gott till. Det här är en toppenrätt när man fått spaghetti över. Superenkelt att göra och väldigt gott!

3-4 personer:

3 ägg
1 dl riven parmesanost
salt
svartpeppar
ca 100 g salami eller skinka klippt i bitar
ca 200 g kokt pasta
olivolja
mozzarella

Vispa ihop ägg, ost, salt och peppar. Tillsätt skinkan/salamin och pastan.
Hetta upp olivolja i en stekpanna.
Häll i hälften av smeten och lägg på ost i tärningar.
Häll på resten av smeten och tryck till den med en stekspade.
Vänd och stek andra sidan efter en stund.
Det tar ca 15-20 min innan den är färdig.


 '



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar