Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 22 juli 2012

Mat för många!

När man har en stor familj får man ofta höra att det måste vara jobbigt med matlagningen. Vissa saker kan ju vara jobbigare när man är många i huset - mer tvätt, mer damm, mer städning osv men maten är inget problem! Det är inte särskilt jobbigt att skala någon extra potatis, hacka en extra lök....

I dag blev det pannkakor! Tänkte visa hur jag gör när jag steker pannkakor till alla oss!

I dag gjorde jag en smet på 1,5 l mjölk.

Jag har två pannor - går ju dubbelt så fort!



Här kom jag på att det var lika bra att smälta smör till en sats blåbärskakor när jag ändå var fast vid spisen. Smart att sätta degen alldeles när maten börjar bli klar. Då är degen färdigjäst när maten är färdigäten!! I den lilla grytan har jag mjölk som ska bli stuvade makaroner åt lilleman som inte är någon fan av pannkakor. Till det fick han köttbullar som var över från gårdagens lunch.


  Till pannkakorna hade vi blåbär som vi plockade igår, hallon och nykokad blåbärssylt!


 Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar