Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 2 februari 2021

Vardagsveckan...

...har börjat! Ja, en tisdag...helgen blev extra lång eftersom grundskolebarnen hade studiedag igår! 

Vi hade en trevlig helg...
På fredagen åkte vi skridskor! Och vårt äldsta barn kom hem en sväng eftersom han skulle jobba här i stan! Han hade med sig sin hund och det var förstås väldigt roligt! 
Vi promenerade lite i skogen...
...och vovven fick prova på att åka lite i pulkabacken...
När vi kom hem var han så trött och han och yngste sonen låg och gosade länge tillsammans! 
Vi spelade sällskapsspel! Alfapet är den nya favoriten hos 9-åringen! 
Mina föräldrar kom och drack kaffe på lördagen! Semlor och nougatkakor bjöd jag på! 
På söndagen gick vi en härlig promenad tillsammans i vintersolen! 

På kvällen grillade vi korv i vår öppna spis! 
Och igår fick ju några av oss en extra ledig dag...vi sov ut, spelade tv-spel, piano och fiol och gitarr, pluggade och tittade på tv. Såna där dagar är jag extra glad över att vara hemmafru...jag gillar att jag inte behöver ge mig av till ett jobb när barnen är hemma hela dagen! Det är roligt att vara tillsammans med dem och det är skönt att slippa ha dem själva hemma. Men nu är det vardag och hemmet är tyst...alla är i skolan och på jobb. Jag ska också jobba...idag är det dags att byta gardiner...de röda som var fina i julas känns lite trista nu! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar