Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 20 november 2018

Dagarna kommer och går...


...måndag blir tisdag...blir helg och om igen! Fort går det...hösten har glidit över i tidig vinter...ute är det stilla och grått och det biter i kinderna när man går ut! Det är fint. Jag har varit riktig hemmafru i drygt tre månader nu...mitt nya liv...inte bara mamma längre...utan ensam hemma drygt fem timmar varje dag! Jag bävade lite innan...funderade på hur det skulle gå. Skulle det bli ensamt? Trist? Det blev det inte. Inte alls! Jag har mycket att göra! Fastän att jag inte har något barn hemma på förmiddagarna och en bit in på eftermiddagen går dagarna undan. Allt det vanliga måste göras...disken, tvätten, städningen, matlagning och matplanering. Men sen har jag ju fått lite egen tid också! Det är roligt. Jag vill skriva, fixa med foton, städa ur garderober och vindar och klädkammare på riktigt, sticka, gymnastisera...Det är mycket jag vill göra...tiden räcker inte riktigt till men lite hinner jag.

7-åringen trivs bra i skolan. Det är roligt med kompisar och lekar. Men dagarna är långa och trött blir man av att vara så länge i skolan...särskilt som mycket av det som görs är tidsfördriv. Och så måste det ju vara. Man kan inte studera och jobba så särskilt länge när man bara är 7 år. Trots lekar i skolan är leklusten stor när jag hämtar honom. Vi brukar passa på att stanna till i någon lekpark eller gå en sväng i någon skog.

Ett par nya väldigt fina lekparker har byggts längs skolvägen! Där är det kul att hoppa och klättra! Som vanligt är det lite lätt deprimerande...lekparkerna är alltid tomma. Bara vi. 
Helg har vi haft...läxläsning...det är trevligt när de tre yngsta sitter tillsammans och räknar matte eller gör något annat! 

Mat har vi lagat...i fredags blev det pizza! Det smakade bra! 
Vi hann med en tur till badhuset också! Det var kul! 7-åringen kan nu simma jättebra! Han kan vara med sina storebröder i djupa bassängen och hoppa från 1:an helt själv och till och med ta i på svikten så han studsar upp lite! Flera gånger vågade han sig upp på 3.an...gick ut på kanten med sin storebror och tittade ner...funderade..kanske...men nej...det var för läskigt! Men nästa gång så! Kanske! Storebröderna hoppade från 1:an och 3:an...framåtvolter, sidovolt och bakåtvolt! Så roligt att titta på! 
I går var det måndag igen..vardag...skola och städning...
                                     
....och så var vi till kulturskolan för pianolektion med 14-åringen! Roligt att sitta med och lyssna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar