Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

fredag 26 juli 2013

Hundar och antidepressiva mediciner!

Jag hör på radion att antalet husdjur som får antidepressiva medel har ökat! Tror först jag hör fel! Få husdjur antidepressiva medel?! Det är tydligen mest hundar som behöver medicin. Det är separationsångest och rädslor som behöver behandlas. En tanke kommer för mig - kanske är det inte så bra för hundar att vara ensamma hemma för mycket? Hundar är väl flockdjur. Om deras flock är frånvarande för ofta, för länge, kanske oron blir för stor.
Har för mig att det var så man resonerade förr, när jag var liten. När vi skaffade hund pratades det om att någon måste vara hemma hos hunden. Man kan inte jobba heltid och ha hund. Det blir för ensamt. Jag har ingen hund själv och vet inte hur snacket går nu, kanske har man inte samma syn på hundar och ensamhet längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar