Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 24 april 2012

Amerikanska revolutionen

Högstadiesonen har haft prov i historia. Vi har tillsammans kommit på ett bra sätt att få allt att fastna. Jag servar med att först ta ut de viktiga delarna - skriver varje del som en rubrik på ett litet papper. Sedan får sonen läsa och tala om för mig vad han kommer fram till är viktigt. Jag skriver och lägger till eller tar bort när jag tycker att han missar något eller berättar för mycket.
 
Efter det får han själv göra egna anteckningar på stora papper vi kan sätta på väggen.


När detta är gjort brukar han kunna det mesta. Om han inte minns allt har han ju frågekorten - bara att lägga över texten och förhöra sig själv - och väggtavlorna där man kan stå och träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar