Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 13 februari 2022

Veckan...

...som snart är över var en fin vecka! 

Det var skola som vanligt för de tre barn som bor hemma. Upp på morgonen och iväg och sköta om läxor och plugg och fritidsaktiviteter på eftermiddagarna. Och så kom en liten klasskamrat till yngsta barnet med hem efter skolan en dag. Efter mellanmål och lite tv-spel gick de upp till skogen och jag gick dit jag också...jag tänkte att barnen ville leka kurragömma...och det vile de också! Barnen gömde sig och jag letade! Inte så lätt att hitta ett par små ungar bakom stenar och trädstammar i en hel liten skog men jag klarade av det i rimlig tid! Den här leken har vi gjort några gånger och jag vet att sonen och hans kompis gillar den...så trots att jag drar mig lite för det gör jag det ändå...och varje gång fattar jag inte riktigt varför det tar emot lite innan vi startar...för det är roligt! På riktigt! Jag blir sprallig och glad av det...precis som när jag var barn! 
 Och denna vecka fyllde också två av barnen år! 
En av dem fyllde 18! Och en storebror var snäll nog att baka pizza på födelsedagskvällen! 
Och dagen efter fyllde nästa barn 11 å! 
Det roligaste denna dagen blev ett cykelinköp! En helt ny cykel efter att ha kört runt på en för liten ärvd cykel...helt underbart! 
I helgen hade vi kalas för födelsedagsbarnen! De barn som flyttat hemifrån kom hem för att fira sina syskon! Det är så härligt när alla barnen är hemma! Och ett par flickvänner kom med och mormor och morfar och farmor förstås! 
Vi pratade och fikade och åt kvällsmat...
...och så blev det en hel del musicerande...gitarr, piano och lite elbas! 
En fin vecka och en fin helg fick vi tillsammans! 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar